Coromandel

Natuurlijk gaat deze blogpost over iets meer dan alleen mijn trip naar Coromandel, maar dat is toch het meest recente geweest (afgelopen weekend). Mijn laatste post was 10 februari, twee week geleden – en er is behoorlijk wat gebeurd in de tussentijd!

De rest van die week was niet erg boeiend. Dinsdag de 11e was mijn verjaardag, maar ik kende niemand dus heb het niet echt gevierd. Er was onverwachts een pubquiz though, daar ben ik nog wel even heen geweest. Niks gewonnen, maar ach, wat doe je eraan😉 En voor de rest… Vooral nog wat dingetjes geregeld, naar Auckland geweest voor wat kleding enzo. Niet veel boeiends.

De week daarna (vorige week) daarentegen! Maandagavond was er een “tea-party” in een ander gebouw, waar ook 17-jarigen wonen. Het is dus een alcohol-vrij gebouw, vandaar dat er alleen thee werd geschonken. Maar er was een redelijke groep bewoners, en het was erg gezellig. Een dag later werd er gedronken in een ander appartement. Ook erg gezellig en met een heel ander slag mensen, maar daarom niet minder leuk!
Woensdag ging men uit, en iemand had besloten dat dat dan maar mijn verjaardag zou zijn (toen ze hoorde dat ik een week eerder jarig was geweest maar het niet had kunnen vieren). Eerste keer in… een lange tijd dat ik weer echt uit ben geweest. Niet helemaal mijn ding meer, ik hou meer van de iets meer besloten feestjes, maar dat maakt niet uit. Pffft wat verder nog… Oh ja, woensdag kreeg ik ook mijn eerste huisgenootje, Josh. Erg aardige jongen, kan het prima met hem vinden! Toen hij hier net kwam was ik nog wat onzeker, hij was wat stilletjes (18 jaar oud en voor het eerst op zichzelf wonend) maar ik kookte voor hem en nog drie anderen en die avond ging hij mee uit stappen. En hij is behoorlijk uit zijn schulp gekropen, vrijdag was er een feestje op campus waar hij de Dance Battle won x) Het was een verkleedfeest, ik was een Texican (illegale Mexicaanse immigrant in Texas). Dus ik had een snor, flink geweer, bandana en een blauw oog… mijn boosabum-stare kwam ook nog van pas, ik was schijnbaar erg angstaanjagend. Ach ja, de rest had eigenlijk allemaal een sombrero opgezet dus vond dat ik prima mijn best had gedaan!
Donderdag was er een BBQ en heb ik mijn fitnesspas geregeld. Dus nja, vooral nog dingen regelen en doen. Mijn visum heb ik nog niet aangevraagd… wordt ook tijd.

Goed, aangekomen bij Coromandel! Die ochtend nog even snel spullen gepakt, en hup naar de bus. Die voor mijn neus wegreed. De volgende bus kwam pas 20 minuten later, en moest vervolgens nog 5 minuten stilstaan omdat er een passagier was die niet helemaal snapte hoe het allemaal werkte en in elkaar zat. Maar goed, toen ik in de stad kwam bleek dat de groepsbus ook pas een stuk later vertrok dan gezegd was dus ik was nog ruim op tijd.
In de bus speelden we een soort “speed-dating” spel, waarbij iedereen elke drie minuten naast iemand anders kwam te zitten en dan even kort wat over zichzelf moest vertellen. Leuke manier om mensen te leren kennen, maar niemand had er echt vreselijk veel zin in. De groep was best groot, 50-60 man, 90% Nederlanders, een stel Duitsers en nog twee Scandinaviërs (IJsland en Finland). Om de een of andere reden zat ik aan het einde van het speed-date spelletje ineens alleen in een tweezits, en dat was dan ook direct het begin (en einde) van mijn trip. Ik heb de rest van die reis in mijn eentje gezeten en ook de overige busritten (bij elkaar zo’n 7 uur) mocht ik gezellig in mijn eentje zitten. Niet vanwege gebrek aan pogingen van mijn kant, op de terugweg zelfs nog even gevraagd of ik naast iemand kon zitten die ik al langer ken – maar daar kwam alleen uit “Oh ik denk dat iemand anders hier zo wil zitten”. Dus zat ik weer in mijn eentje achterin de bus. Ik dacht toch echt dat dit geen middelbare school meer was, maar zo voelde het wel. Het is dus wel duidelijk dat ik absoluut niet binnen die groep pas… nou ja, dan niet. Dit was het laatste tripje van hen waarop ik meega, ik ben hier om gave dingen te zien / doen, niet om me kapot te zuipen en urenlang op het strand te liggen verbranden.

Gelukkig was er in Coromandel wel genoeg gaafs te zien! De weg ernaartoe was prachtig, echt het gevoel alsof je door een tropisch regenwoud rijdt. Het was die ochtend erg regenachtig geweest, waardoor de damp nog van de bossen om ons heen af sloeg. Een heel gaaf gezicht!
Zodra we bij de kust aankwamen moesten we een half uurtje wandelen voor we bij Cathedral Cove aankwamen. We liepen langs de kustlijn, hoog op de klif – en kwamen vervolgens steeds lager.

Op de heenweg

Op de heenweg

Ook hier was het nog erg vochtig en liep het zweet van mijn lijf… maar het was het zeker waard. Cathedral Cove staat bekend om twee dingen, de hoge doorgang dwars door het klif heen (de daadwerkelijke cove) en Lion Rock, een groot stuk rots dat ooit in de zee terecht is gekomen en dankzij eeuwenlange erosie een heel boeiende vorm heeft aangenomen. Als iemand denkt “hey, dat herken ik ergens van…” kan dat, aangezien Narnia hier ook gefilmd is!

Uitzicht op Lion Rock

Uitzicht op Lion Rock

Er waren behoorlijk wat golven, dus men ging nog zwemmen. Ik niet, ik maakte foto’s, en had toch geen badkleding bij me. Daarnaast hou ik niet zo van zwemmen in het algemeen… Maar goed, ik wilde nog even een foto delen van een grappig mannetje dat op zn allerhardst wegvlucht van een toch wel iets grotere golf dan ie gedacht had…
Ik liep samen met de moeder van een organisator terug richting de bus, zodat we het een beetje rustig aan konden doen in de hitte. Helaas liepen we verkeerd… maar ook de terugweg was weer prachtig.
Na Cathedral Cove zijn we naar Hot Water Beach geweest. Het boeiende hier is dat het strand geothermisch verwarmd is, dus als je een gat in het zand graaft komt daar heet / warm water in te staan. Dat kan maar twee keer per dag, als het tij terugtrekt – dus dan is het dan ook godsgruwelijk druk. Allemaal mensen met schepjes en weet ik het wat. Ik vond het niet zo vreselijk boeiend verder, het was leuk om even met je voet in het zand te graven en dan te voelen hoe het ineens heel warm wordt (je moest op sommige plekken zelfs uitkijken dat je je niet verbrandde, het water kon boven de 60 graden zijn) maar om er nou anderhalf uur rond te blijven hangen? No thanks. Hier nog wat foto’s van de terugweg van Cathedral Cove en 1 van Hot Water Beach!

Hot Water Beach

Hot Water Beach

Het hostel was niet helemaal geweldig geregeld, ik had een bed omdat ik er snel 1 claimde maar er moesten ook mensen op de bank in het gemeenschappelijke gedeelte slapen. De BBQ bestond uit wat brood, diepvrieshamburgers, wat worstjes en salade. Drank moesten we dus zelf regelen, en het duurde niet lang voor men goed onder de alcohol zat (ze waren overigens al begonnen met drinken zodra we bij de supermarkt wegreden). Ik had zelf ook wat meegenomen, dus ik dronk lekker mee – ook omdat ik nog steeds hoopte wat meer contact met mensen te kunnen leggen. Die avond gingen we naar een pub, maar om middernacht had ik het wel gezien en ging ik terug richting het hostel. Ik probeerde wat te slapen, maar verwachtte niet veel slaap te krijgen die nacht. Het viel uiteindelijk nog mee, de anderen gingen naar het strand dus was het redelijk stil in het hostel, en kon ik een paar uur slapen. Toen ze terugkwamen werd ik natuurlijk wel wakker, maar ook daarna kon ik nog een beetje slapen.

Hahei Beach

Na een simpel ontbijt gingen we op weg naar Hahei Beach, waar we zouden gaan zee-kayaken. We hadden een ferry rit van wel vijftig meter ofzo, waarna we met een busje verder reden. We gingen in twee groepen, die elk ook weer opgesplitst werden in twee groepen met elk twee begeleiders.
Na wat uitleg en het aantrekken van behoorlijk wat spul werden we dan “gelanceerd”. Ik zat voorin, dus ik kreeg direct lekker wat water in mijn gezicht… maar dat is de halve lol, toch? Ik was blij dat ik in de ochtendgroep zat, zodat ik niet op het heetst van de dag op het water zat – verbrand was ik al, hoefde niet nog een laagje er bovenop te hebben. Dus goed insmeren!
We hebben om de eilanden gekayakt die je ziet op de foto hierboven, dat grote eiland iets links van het midden en de kleinere ernaast. We gingen ook nog door een soort tunnel heen (op de foto hieronder ben ik net in die tunnel).
We stopten op Cathedral Cove Beach, waar we de vorige dag ook waren. Deze keer waren we aan de andere kant van de Cove, waar ons gevraagd werd of we warme chocolademelk, cappuccino, latte machiato, thee of nog wat anders wilden. Ik dacht dat ze een grapje maakten, maar al snel waren ze water en melk aan het opwarmen op een klein gaspitje. Melk opschuimer, alles hadden ze mee…

Lion Rock

Lion Rock

De terugweg was korter dan de heenweg, omdat we nu rechtstreeks terug gingen. Het kayaken was erg gaaf, maar ik merkte dat ik toch wat zeeziek werd… de ‘swell’ was toch 1,5 – 2 meter hoog. Helemaal als we stillagen in een vlot (zoals op de foto hierboven) wilde ik toch wel erg graag weer verder… Twee jongens die behoorlijk hadden gedronken de vorige dag gaven over in de zee, de rest wist zich in te houden.

Na terugkomst op Hahei Beach moest er natuurlijk op de tweede groep gewacht worden, dat was wel vervelend. Maar goed, dat wist ik van tevoren. Uiteindelijk liep het behoorlijk uit en duurde het zo’n 5 tot 6 uur voordat we weer richting de bus gingen om terug naar Auckland te gaan. Ik heb daar op het strand nog wat foto’s gemaakt, maar verder was het behoorlijk saai.
We kwamen wat laat terug in Auckland, waar ik maar bij de Burger King heb gegeten. Bij thuiskomst snel even een was gedraaid, en gisteren (maandag) alweer een leuke dag gehad met een simpele gratis BBQ (met gratis bier, hoezee) en de mensen die ik hier ontmoet heb. Ik heb nu ook twee nieuwe huisgenoten, die volgens mij ook best aardig zijn. Ik ga morgen (woensdag) voor ze koken, dan zullen we het helemaal zeker weten! Gisteren gingen mijn lessen niet door, vandaag heb ik alleen in de avond les (17:30 – 21:00) dus hopen dat die wel doorgaat… Straks naar de sportschool.

Goed, dat was het voor nu! 23 foto’s en bijna 1800 woorden, lijkt me wel weer even voldoende🙂

One thought on “Coromandel

Leave a Reply

