Filler

Goedenmiddag / avond / morgen!

Ik heb al een tijdje niks van me laten horen. Dus daar wilde ik bij deze even wat verandering in brengen. Het gaat hier allemaal behoorlijk zijn gangetje, ik onderneem weinig boeiende dingen meer. Leven in het dorp hier op campus is een avontuur op zich, maar dat zijn vooral verhalen van dronken mensen die afgevoerd worden door politie / ambulance, of zoals gisteren een jongen die dronken op zn motor zat met een meid achterop, veel te snel over campus reed en over een drempel ging – daarbij het meisje lancerend, die ook met een ambu afgevoerd moest worden. Maar ja, dat zijn allemaal niet echt de avonturen waar het mij om gaat hier in Nieuw Zeeland.

Ik ben wel kort geleden met mijn Maori klas naar Polyfest geweest, een jaarlijks festival waar allerlei middelbare scholen hun “stuff” laten zien. Afhankelijk van een cultuur natuurlijk. Er was Maori, Cook Islands, Samoa en nog veel meer. Inclusief allerlei lekker eten natuurlijk. Het was een prima dag, en ik heb er zelfs nog wat goodies aan overgehouden! Vooral de Pasifisch – ogende rok / omslagdoek ben ik erg content mee ^^ Hoe dan ook, hier een foto van het Maori optreden.


Ik zit de afgelopen dagen wat minder lekker in mijn vel, ik denk dat dat onder andere te maken heeft met het feit dat ik niet zoveel onderneem. Dus ik ben van plan om dit weekend of volgende week naar Rangitoto te gaan, een van de eilanden bij Auckland in de buurt. Lunch mee, lekker stukje wandelen (en foto’s maken!). Hopelijk trekt dat me een beetje uit de sleur. Maar voor het zover is, dacht ik: laat ik eens wat mensen van hier op campus voorstellen. Het zijn een beetje goofy foto’s, maar dat mag de pret niet drukken (integendeel!).

Caitlyn

Caitlyn

First up: Caitlyn. Wordt komende zondag 18 jaar oud, inwoonster van de Boomhut (een van de kleinere gebouwen in het dorp hier). Zo genaamd vanwege de locatie tussen, jawel, bomen. Volbloed kiwi, komt oorspronkelijk zelfs van Waiheke Island (daar was ik eerder toen ik net in NZ was, heb ik in een eerdere blogpost over verteld!)

Caitlyn

Caitlyn

Elodie

Elodie

Elodie, mijn Europese maatje. Fransvrouw, maar zeer geobsedeerd door alles Japans – gaat hoogstwaarschijnlijk hierna zelfs naar Japan om daar een stage te lopen. Studeert Graphic Design, maar weet niet zeker of ze er mee door wil gaan… geniet nu vooral van de Japanse lessen die ze hier volgt en heeft zelfs vandaag 2 toetsen met 100% gehaald😉

Caitlin

Caitlin

Caitlin, nog een kiwi. Deze komt uit Palmerston North, een stad meer richting het zuiden van het Noordereiland. Studeert om Osteopaat te worden (een soort fysiotherapeut maar dan nog iets verder de medische kant op). Is op het moment vooral druk om allerlei neurologische aandoeningen te leren en vertelt daar graag over… Is ook degene die het hele “Hairless at the Hub” heeft opgezet, waar onder andere ik zelf in Mei mijn haar voor ga afscheren. Het is voor het goede doel CanTeen, een organisatie die zich inzet voor iedereen die geaffecteerd is door kanker onder jongeren – dus ook familieleden en dergelijke. Donaties zijn zeer gewenst!!! Hieronder de site waarop je kan doneren. Als je liever mij wat geld overmaakt mag dat ook, neem dan eventjes contact met me op! En dan zorg ik natuurlijk dat het goed terechtkomt!
https://www.givealittle.co.nz/cause/Hairless

Tosh

Tosh

Eigenlijke naam is Natasha, en haar eigenlijke nickname is Tash – maar ik heb het ooit opgeschreven als Tosh dus daar komt ze niet meer vanaf. Nog een van de jongere inwoonsters van de boomhut met 17 jaren jong. Kiwi, overigens.

Claudia & Rebecca

Claudia & Rebecca

Nog twee inwoonsters van de Boomhut. Allebei 18 (de middelste, Claudia, zeer recent). Jup, ik ben een van de oudsten die hier rondloopt. Hoewel, Elodie is 22. Hoe dan ook. Nog meer kiwi’s! Ik heb deze foto vooral gekozen vanwege de vrolijkheid, helaas staat Rebecca er niet geweldig op… Oke goed dan, nog eentje van haar.

Rebecca

Rebecca

Dat was het voorstelrondje eerst even, voordat ik vertrek ga ik zeker weten nog even proberen een groepsfoto te regelen met iedereen. Moet toch iets hebben om iedereen aan te herinneren!

Dan nog een ander nieuwtje, ik ga hier op campus zelfverdediging geven aan de vrouwelijke bewoonsters van het dorp! We hebben nog wat materiaal problemen, maar ik ga wat rondvragen bij vechtsportscholen in de buurt of we wat kussens mogen lenen… hopelijk komt dat goed. Heb er in ieder geval zin in!

Goed, dat was het weer even! Weinig vulling deze keer, maar zo horen jullie in ieder geval weer even van me. Enne ik ben nog steeds altijd erg beschikbaar voor Skype gesprekken hea! Ook al hebben we elkaar nog niet eerder op Skype gesproken, stuur me even een e-mail / WhatsAppje o.i.d. en dan spreken we wat af!🙂

Later!

Leave a Reply

