En nu?

Hallo hallo! Ik besefte me zomaar dat ik al zo’n 5 weken niks meer van me heb laten horen op dit blog. Geen zorgen, ik ben jullie allemaal niet vergeten, ik had het gewoon zo druk! Met niets!

…Nee bedenk je eens. Wat heb jij de afgelopen 5 weken gedaan? Had je het druk voor je gevoel? Ja? En van die dingen, wat zou je op een blog zetten wat een hele groep mensen thuis meeleest? Als je zomaar een hele hoop dingen kan bedenken, super! Dan heb je een zeer boeiend leven! Maar als je niet zo snel iets kan bedenken, dan zit je een beetje in mijn situatie. Ik beleef van alles, maar ik zit hier nu ondertussen op mijn plekje en in mijn ritme en doe niet zo vreselijk veel speciaals. Als ik een paar dingen moet kiezen van de afgelopen weken, komt het denk ik op het volgende neer.

Ik heb een tekentablet gekocht, een Wacom. Nou ben ik geen geweldig artiest, maar ik ben druk aan het oefenen en het gaat steeds beter ^^ Nog steeds niks wat deelbaar is, maar ik ben alsnog best trots op mezelf. Daarnaast schrijf ik erg veel, ik ben druk aan het werk aan een lang verhaal in het Engels dat ik per hoofdstuk online zet. Daar heb ik al meer dan 210 volgers (die dus een e-mail krijgen zodra ik iets post) en het verhaal is al meer dan 15.000 keer bekeken! Gaat prima dus! Via daar heb ik ook een hele aardige Australiër leren kennen, die nu mijn proeflezer is en elk hoofdstuk met me doorneemt over Skype voordat ik het online zet. Hij let vooral op grammatica en dergelijke (want hoewel mijn Engels echt belachelijk goed is (ja in dat opzicht ben ik even arrogant) blijft het zijn moedertaal). Maar het is ook gewoon leuk om het hoofdstuk door te nemen, want hij weet niet wat er gaat gebeuren dus zodra ik ineens een plottwist in een hoofdstuk heb staan wordt ie nog wel eens boos… En dan zit ik te giechelen aan de andere kant😉

Goed, dat was de Wacom. En mijn schrijven. Wat is er nog meer gebeurd? Oh ja, mijn oordopjes gingen stuk, dus heb ik een nieuwe koptelefoon gekocht. En ik vond het tijd voor een investering in dit gebied, dus heb ik een koptelefoon gekocht voor zo’n 110 euro. Hij is heeeeeeeel goed en mooi, geluid is prachtig en de kwaliteit is zeer goed. En de kabel is vervangbaar, dus niet meer een nieuwe koptelefoon kopen bij kabelbreuk (wat bij de vorige het geval was!).

Okay goed, als ik toch weinig te vertellen heb ga ik ook de kleine dingetjes benoemen (wat niet betekent dat ze niet leuk zijn!!). Elodie, mijn Franse vriendin, is zoals ik eerder zei helemaal fan van alles Japans. Dus volgt ze hier Japanse les, waar ze laatst geleerd heeft hoe ze rijstballen moet maken. In dit geval maakte ze rijstballen gevuld met mayonaise en tonijn, een bijzondere combinatie maar zeeeeeer smakelijk!

Riceballs

…Wel verdorie, vergeet ik bijna wat. Kort geleden kwam hier de staart van cycloon Ita langs, die vooral huisgehouden heeft in het noord-oosten van Australië en hier eigenlijk alleen voor wat wateroverlast zorgde. Leuke bijkomstigheid was dan wel weer dat de waterval in onze achtertuin exponentieel groeide!! Ik ben er met de camera en statief op uit gegaan en heb halsbrekende toeren uitgehaald om gave shots te maken. Volgens mij prima gelukt! (En dat mag ook wel, mijn hart klopte best snel toen ik met ruim 800 euro aan materiaal op mijn heup over glibberige en modderige stenen steil naar beneden klauterde om naast de waterval foto’s te kunnen maken).

Waterfall 1 Waterfall 3 Waterfall 2

Die nacht ben ik nog naar Point Chevalier beach geweest, waar het helaas te winderig was om mooie foto’s met lange sluitertijd te maken. Ook op mijn statief bewoog de camera nog te veel… dus misschien binnenkort nog eens wat foto’s van de mooie nachtlucht met sterren en alles. Maar ik heb wel weer een mooie onweersfoto voor jullie!

Lightning over Auckland

En tja… verder gaat school prima. De cijfers die ik terug heb gekregen zijn goed en de meeste lessen zijn leuk en goed te volgen. Sport psychologie is vooral zeer boeiend, en ik kan echt heel veel wat ik daar leer toe gaan passen in Taekwon-do zodra ik weer thuis ben! En dan niet alleen in / bij mezelf, maar vooral ook in het lesgeven als boosabum – iets wat ik echt best wel mis hier aan de andere kant van de wereld.
Hardware Fundamentals is ook best boeiend, maar de leraar is helaas zo vreselijk vermoeiend dat ik grote moeite heb om de aandacht bij de lessen te houden. En dat ligt echt niet aan het feit dat ik lastig wil zijn hoor😉 Maar als je een half uur neemt om iets uit te leggen wat je ook in vijf minuten kan doen, tja, dan is het voor mij snel afgelopen. Helemaal aangezien de lessen op dinsdag avond zijn, van 17:30 tot 21:00.

En verder leer ik hoe ik gezichten moet tatoeëren als een Maori, zie ik geweldige zonsondergangen als ik terugloop van de fitness op campus, heb ik bijna mijn linkervoet gebroken tijdens het skateboarden en heb ik zelfs een dubbele regenboog gezien!!! (Helaas kwam de tweede niet helemaal lekker op de foto, maar dat mag de pret niet drukken).

Kwartetje

Enne… als laatste dan nog even. Ik heb het bewijs dat de maan hier op de kop staat! (Ruben, hadden wij daar niet een discussie over op een moment?)

Links Nieuw Zeeland, rechts China

Links Nieuw Zeeland, rechts China

Goed, ik laat heel snel weer even van me horen! Aanstaande donderdag (de 15e) ga ik namelijk kaal… Helemaal gladkopjekaal. We hebben al ruim $1000,- bij elkaar gekregen voor de organisatie CanTeen, die jeugd en de familie van jeugd met een vorm van kanker bijstaat. Ook na het overlijden van iemand kan de familie aankloppen voor hulp en advies wanneer nodig. Mocht iemand zich nog geroepen voelen om ook wat te willen geven, neem even contact met me op!

Dat was het weer! Peace out!

Dat, dames en heren, is een Kiwi onesie. En dat is zijn snavel op mn hoofd.

Dat, dames en heren, is een Kiwi onesie. En dat is zijn snavel op mn hoofd.

 

6 thoughts on “En nu?

  1. Hoi lieve zus. Ontzettend boeiend allemaal inderdaad!! Met name het skateboarden en die foto erbij vind ik heel indrukwekkend. En ja, dat van die maan hebben wij bediscusserd. Geloof het nog steeds niet, vast je camera een slag gedraaid😛 Dikke kus!!

  2. Hey Tineke! Ik heb hier zeker lol aan van alles, ik vermaak me prima. Wat ik zeg, ik heb hier ondertussen en ritme opgebouwd dus soms moet ik mezelf er even aan herinneren waar ik ook alweer ben, om te zorgen dat ik van de kleine dingen blijf genieten (palmboom naast je huis? Ja hoor).
    Ik ben een beetje aan het aftellen, maar eerst ben ik vooral aan het plannen. School is afgelopen tegen eind juni, waarna ik nog zo’n anderhalve maand heb om rond te reizen. Mijn plan is om nog even in het dorp hier rond te hangen (op campus) tot ik eruit gezet wordt. Dan laat ik mijn koffer hier achter en vlieg ik naar het zuidereiland, waar ik een paar dagen in Queenstown verblijf en onder andere een hele gave Canyon Swing doe met 60 meter vrije val en dan 200 meter schommelen. Vervolgens huur ik een campertje en tuf ik een week of 2-3 over het zuidereiland, van de vlaktes in het westen tot de bergen in het oosten (Lord of the Rings, kuch). Ik eindig dan in bijvoorbeeld Dunedin of Christchurch en afhangende van de planning vlieg ik dan óf terug naar Auckland óf naar Adelaide in Australie, waar ik iemand ken. Vervolgens vlieg ik dan vanuit Auckland op 14 augustus weer terug richting Nederland, waar ik om 6:50 aankom op de 15e.

    Zo, dat is een hele planning ^^

  3. Kiwinika!😀
    Fijn om weer een blog van je te lezen. ^^ Ik ben altijd blij als ik weer een mail krijg dat je iets nieuws gepost hebt.
    Je hebt ook weer mooie foto’s gemaakt. Waar zet je je verhaal online? Of heb ik iets over het hoofd gezien en heb je het al ergens neergezet? xD

    In ieder geval: *knuff*

    • Heeey Sabine! Ook altijd goed om weer even van jou te horen ^^ Haha ja sorry dat het een tijdje duurde, maar je hoort sowieso volgend weekend weer van me zodra mn kop kaal is😉 Ik spreek je op WhatsApp!! *knuff*

  4. Hee Annika,goed om even weer van je te horen/lezen. Wat maak je toch spannende dingen mee daarginds en volgens mij heb je er nog lol aan ook. Da’s helemaal mooi meegenomen. Over die Maori-tatoe wil ik later wel eens meer van je weten. Leuk om hier ook iets mee te doen. Ik moest wel aan je denken toen Ita daar bij jullie voorbij raasde, maar ook dat is dus goed afgelopen. En ach, zo’n stormpje, dat kennen wij ook wel. Ben je ondertussen al aan het aftellen? Hoe lang duurt het nog voor je weer deze kant opkomt? Je klinkt in ieder gaval nog niet of je naar het eind zit uit te kijken! Tot later, liefs,Tineke

Leave a Reply

